Wednesday, April 15, 2009

kEjuTan uNtuKKu..waaaChAAA!!!




Ari ni aku ader citer menarik lagi nak dikongsikan pd korag sume..




Semalam ptg, aku dapat panggilan telefon drp sebuah sekolah swasta di kl..




Sorg cikgu ni memang la ku kenal bangat coz aku memang rapat ngan cikgu ni dulu..








Mase dia col tu, dia kata.. "amboi aqiem...sOmbong nyer u skang kan.. dah xder nak colling2 lg"...




Hahaha... mdm tiesya, mana ader I sombong2..cuma bz ckit jer...








Cmni, tujuan die col aku tu coz nak ucapkan thniah pada aku sebab dapat best student Thun lepas..




(Aik???? kn dah lama, napa baru skang nk ucap??)hahaha... Gini, die xde no phone baru aku.




Katenyer, aku ni sengaja nak larikan diri..hehhehe..








Okay, aku pun borak panjang ngan dia...sekali dia ader niat lain jugak taw..




Mdm ni nak jemput aku ke sekolahnya untuk meberi syarahan motivasi kepada murid2 serta ibu bapa kat sana.. (waaa..lagi sekali aku kene bg ucapan)...huhu








Teringat semula masa aku bg Ucapan motivasi pada semua Dean List Award Students dulu.




Mase tu memang la aku rasa cam kecik jer..sebab aku bukan pandai sangat..




Masa tu aku lum grad lg and xtau pun aku yang bakal dapat Best Student utk Course aku..SO, on that time...aku pun mencari la pelbagai jenis methods n ways utk disyarahkan..



keratan akhbar mase interview
Bnyk nyer aku kongsi kan cara aku belajar.. (tapi pelik taw cara aku..bek jgn ikut..t pening)hihihi..








Aku pun terus la ke depan n memulakan ucapan aku masa tu...




Pelbagai jenis petua aku kongsi semua Dean List Students...(Termasuk la aku sekali)..




Jadi aku tak sangka benda ni bukan berhenti setakat di sini sahaja..













Berbalik pada cite yg asal, mdm tu tnyer aku knp x sambung blajar lg??


Bukan xnak sambung tp tgh tunggu panggilan.. dah apply pun mdm..
Ni la kristal kesayangan ku



Sebenrye masih kecewa lagi coz lau tk bln 9 thun lepas dah flight ke Birmingham City..




Tp nak wat camner.. xjd








Byngkan aku dapat offer wat Degree just 1 year aje..




Course yg aku nk amik tu septutnya 3 years.. so ak bersyukur la masa tu kan..




Nak wat lagu mana...dah bukan takdir aku kesana la guys...








Aku pun, berpikir semula invitation dpd Mdm Tiesya tu..




Knp dia tak panggil Motivator ker? Dato' Fadzilah Kamsah ker.. sesape jer la yang Profesional..




Aku rasakan..mesti nak jimat coz...Hahahahaha!!!








Tp aku xkisah... aku dah pun terima invitation tu dengan hati yg terbuka..




Sekali lg idup aku akan dikelilingi sahutan suara ibubapa yang megharapkan sesuatu yang boleh membuatkan anak-anaknya mengikut jejak langkah ku pada tahun lepas..








InsyaAllah, akan aku kongsikan aoa yang aku ader..




Tp pada ibubapa pun aku akan mengomel gak..




hehehe... sebab lau bukan kerana ibubapa, anak2 xkan menjadi... Pengaruh tu beb..




Ops..kene jadi sopan sekejap nih..hahahaha!!








Jadi aku xkan lepaskan peluang aku untk jd penceramah bebas.




Mana tau kan aku bakal menjadi Penceramah yg cemerlang satu hari nanti??




InsyaAllah.........





FreeGlitterParty.com - where the party never stops sparkling!




No comments:

Post a Comment